ubat kencing manis

Friday 21 August 2015

Petua Untuk Merawat Kencing Manis

Salam semua kepada abang-abang dan akak akak yang cantik dan hensem hensem belaka.,
Terdahulu sebelum saya bercerita panjang lebar mengenai petua untuk merawat kencing manis ini,  saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda semua
kerana sudi singgah di blog saya yang tak seberapa ni.

petua untuk merawat kencing manis






Hehehe , jauh beno lari dari tajuk asalnye.Ok dalam penulisan kali ini saya ingin menyampaikan
beberapa tips yang sangat berguna iaitu "petua untuk merawat kencing manis"

Tak kira la untuk anda ke ayah ,ibu saudara atau untuk sesiapa pun.Yang penting saya dapat berkongsi
dan menyampaikan tips ini.

Kenapa tiba-tiba terfikir untuk menyampaikan tips kencing manis ini ,hehe sebenarnya masa raya hari tu
saya ada balik kampung dan waris kepada ayah saya adalah salah seorang yang terkena penyakit kencing
manis ini.Jadi beliau menceritakan serba sedikit apa yang beliau amalkan hingga dapat pulih dan
luka pada kencing manis beliau kering seperti sediakala.

Beliau ,pak cik rahim (bukan nama sebenar) telah menghidap penyakit kencing manis sudah hampir 1 tahun
dan paras bacaan gula dalam darah beliau amatlah tinggi sekitar 21- 24 dan angka itu sangat menakutkan.
Sehingga beliau mencari alternatif untuk mencuba daun gula.

Tahukah anda apa itu daun gula ?
Daun gula yang saya maksudkan itu adalah daun pokok stevia.
Beliau mengambil beberapa helai daun pokok stevia dan mengunyah begitu sahaja.

Pada setiap hari , dia akan mengambil sekurang-kurang 3-4 helai daun stevia yang diperolehi
dari sahabatnya untuk menjadikan sebagai ubat.

Dalam masa 2 minggu mengamalkan pada setiap 2 hari ,beliau dapati paras gula dalam darah beliau
telah pun turun dari 22 ke 16 pada 2 minggu pertama.
Dan selepas 1 bulan doktor memberitahu paras gula telahpun menurun lagi kepada 10.

Dan pada selepas 2 bulan setengah menggunakan daun stevia,paras gula telah pun menjadi stabil kepada 6.
Jadi beliau mencadangkan supaya kita mengamalkan daun pokok stevia sekiranya penyakit kencing manis tidak terkawal.

Kini di Malaysia terdapat esktrak stevia yang mampu untuk merawat kencing manis
klik disini untuk tengok pemanis stevia.

Sekian sahaja artikel kali ini tentang tips atau petua untuk merawat kencing manis.








No comments:

Post a Comment